elΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
elΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

Εργαστήριο CSR Cyprus: Πραγματική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη – Αποτροπή του Greenwashing στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ CSR CYPRUS

16.11.2023

Mε ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2023, το εργαστήριο «Πραγματική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Αποτροπή του Greenwashing στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις», σε συνδιοργάνωση του CSR Cyprus (Mέλους της ΟΕΒ) με το Γραφείο Επιτρόπου Περιβάλλοντος, με την ευγενή στήριξη του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Λεμεσού-Αμαθούντας και του Δήμου Λεμεσού.

Το εργαστήριο, που διεξήχθη στο Κέντρο Καινοτομίας και Γαλάζιας Οικονομίας του Δήμου Λεμεσού, σκοπό είχε να δώσει σε στελέχη Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και άλλων οργανισμών και φορέων μια σφαιρική εικόνα για τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης που ελλοχεύει όταν επικοινωνούν δράσεις, προϊόντα ή υπηρεσίες τους προς το κοινό, προσπαθώντας να δημιουργήσουν μια «πράσινη», θετική εικόνα για αυτούς, που δεν είναι αληθής.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του CSR Cyprus, Δρ Μαρίνος Βουκής, ο Γενικός Διευθυντής του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Λεμεσού-Αμαθούντας, κος Γιάννης Τσουλόφτας και η Επίτροπος Περιβάλλοντος, Δρ Μαρία Παναγιώτου.

Η πρώτη παρουσίαση από την κα Ειρήνη Λουκαΐδου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Grow Sustainability Consulting, επεξήγησε τι συνιστά “greenwashing” και ποιες αρνητικές συνέπειες ενέχει για τις επιχειρήσεις, αλλά και πώς αποτελεί εμπόδιο στις συνολικές προσπάθειες για αναχαίτιση της κλιματικής κρίσης. Ακολούθως ο κος Κωνσταντίνος Λεωνίδου, Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, ανέλυσε τον σκεπτικισμό που επιδεικνύουν οι καταναλωτές απέναντι σε φαινόμενα greenwashing, παρουσιάζοντας ευρήματα από έρευνες και τη διεθνή βιβλιογραφία. Στη συνέχεια, η Διευθύντρια του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης, κα Χριστιάνα Πασχαλίδου, έδειξε στους παρευρισκόμενους παραδείγματα από λανθασμένες πρακτικές διαφημίσεων και εστίασε στο πλαίσιο ορθής επικοινωνίας, μέσα από το οποίο οφείλει να διοχετεύεται και να φιλτράρεται η όποια πληροφόρηση δίνεται προς τους καταναλωτές μέσω των διαφημίσεων.

Τον ρόλο των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας στην αποφυγή της παραπληροφόρησης έθιξε ο Marketing Manager του MC Group, κος Φλωρέντζος Καραγιαννάς, ο οποίος παρουσίασε ευρήματα έρευνας για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη που διεξήχθη από την Analytica Market Research, εταιρεία ερευνών του MC Group, αποκλειστικά για τους σκοπούς του εργαστηρίου. Όπως διαφάνηκε από την έρευνα, ποσοστό 41% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ενημερώνονται από τα ΜΜΕ για δράσεις ΕΚΕ από επιχειρήσεις. Ποσοστό 69% απάντησαν ότι θα ήθελαν περισσότερη εκπαίδευση για θέματα ΕΚΕ. Διαφάνηκε συνεπώς ότι πρωτοβουλίες, όπως αυτή η εκδήλωση, μπορούν να συμβάλουν στην ευαισθητοποίηση και ενίσχυση της γνώσης για την ορθή εφαρμογή και επικοινωνία δράσεων ΕΚΕ από επιχειρήσεις.

Εκ μέρους του Κυπριακού Οργανισμού Τυποποίησης, ο κος Μάριος Μαυρόγιαννος εξήγησε πώς τα διαθέσιμα Πρότυπα μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένα εργαλείο από τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, ως βάση για να υπάρχει κοινή αντίληψη για τις εκάστοτε έννοιες/ορισμούς και δεδομένα που χρησιμοποιούνται κατά την επικοινωνία.

Τη συζήτηση, με την οποία ολοκληρώθηκε το εργαστήριο, συντόνισε ο Ανώτερος Λειτουργός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Προγραμμάτων του Γραφείου Επιτρόπου Περιβάλλοντος, κος Θεόδουλος Μακρυγιάννης. Την παρουσίαση της εκδήλωσης ανέλαβε η Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Ανάπτυξης του CSR Cyprus, κα Μαρία Μηνά.

Η εκδήλωση αποτελεί τη δεύτερη από μία σειρά πέντε εργαστηρίων ανάπτυξης πράσινων δεξιοτήτων για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις που συνδιοργανώνεται από το CSR Cyprus και το Γραφείο Επιτρόπου Περιβάλλοντος. Λεπτομέρειες για τα εναπομείναντα τρία σεμινάρια, που θα εστιάσουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την εφαρμογή αρχών ESG και την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων, θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Related Posts